Technicien support niveau 2 en télécommunication
Worldline
Munsbach, Luxembourg, LU
il y a 3j

About Worldline

Worldline Euronext : WLN is the European leader in the payment and transactional services industry. With innovation at the core of its DNA, Worldline’s core offerings include pan-European and domestic Commercial Acquiring for physical or online businesses, secured payment transaction processing for banks and financial institutions, as well as transactional services in e-Ticketing and for local and central public agencies.

Thanks to a presence in 30+ countries, Worldline is the payment partner of choice for merchants, banks, public transport operators, government agencies and industrial companies, delivering cutting-edge digital services.

Worldline’s activities are organized around three axes : Merchant Services, Financial Services including equensWorldline and Mobility & e-Transactional Services.

Worldline employs circa 11,000 people worldwide, with estimated pro forma revenue of circa 2.3 billion euros on a yearly basis. worldline.com

Technicien support niveau 2 en télécommunication (m / f)

Votre mission en tant que Specialist Technical On-Site Customer Support est principalement de configurer, installer et dépanner les terminaux de paiement afin de répondre aux demandes des commerçants.

Responsabilités :

  • Mise en place des terminaux de paiement : configurer, tester, installer et dépanner les terminaux de paiement afin de répondre aux demandes des commerçants
  • Vérifier, analyser et dispatcher les différentes tâches aux membres du service technique sur le terrain afin de garantir un service de qualité aux clients
  • Gestion du stock personnel : vérifier la disponibilité des terminaux de paiement et des pièces détachées afin de garantir le bon déroulement des installations / dépannages
  • Conseiller le client, vérifier et assurer selon la complexité du site, au préalable, la conformité de l’infrastructure et assurer la mise en place de l’infrastructure technique afin de garantir une soution adaptée et efficace aux clients
  • Support 1er / 2ème niveau : prendre les appels des clients et analyser leurs problèmes afin de garantir une solution immédiate
  • Effectuer des gardes / dépannages, par roulement 24h / 24 et 7j / 7
  • Reporting techniques internes et externes des interventions réalisées chez les clients
  • Profil :

  • Formation technique BAC avec option électronique / télécom ou diplôme equivalent et disposer de 2 ans d’expérience en tant que technician Helpdesk
  • Etre en possession d’un permis de conduire B
  • Maîtrise parfaite du luxembourgeois à l’oral. La connaissance du français, de l’allemand et de l’anglais est considéré comme un avantage
  • Esprit d’équipe mais sachant également travailler en autonomie
  • Solides compétences organisationnelles et souci du détail
  • Faire preuve de flexibilité et de rigueur
  • Maitrise du pack Office
  • Why work at Worldline?

    Our success comes from strong skills, new ideas, diverse points of view and the energy of all women and men from Worldline.

    Not only do they represent our Human Capital, they are also key players in our success. We make managing our talents a major asset in the success of our business.

    At Worldline, we do more than just managing our talents. It is our top priority to involve them, inspire them, and develop them.

    In line with our guiding principle Build your career and grow with us , it is our mission to ensure that their potential can grow and flourish through the numerous development programs and career opportunities we offer.

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