Risk Officer
Baloise Group
Luxemburg, Bertrange, Luxemburg
il y a 5j

Ce qui vous attend

The Risk Officer assists theRisk Manager in the translation of the company's and Bâloise Group's riskappetite and risk policies into the daily business for Bâloise AssurancesLuxembourg S.

A., Bâloise Vie Luxembourg S.A. and . Under the responsibility of the Risk Manager, he or she ensures theeffective operation of the risk management system, executing the risk andgovernance program and maintaining an organization-wide and aggregated view onthe company's risk profile.

The Risk Officer will be in charge of the following tasks :

Maintain and develop the annual ORSA Report andother Risk reporting (SFCR, RSR, QRTs) for Life and Non-Life entities

ALCO RICO (Asset Liability Committee / RiskCommittee) : Assist the team in the preparation of the agenda, collect andprepare the supporting documentation and write the minutes

Support the design and the monitoring of keyrisk indicators (KRIs)

Support first line risk owners in consistentlyapplying the Risk Management Framework to identify, assess, manage, monitor andreport all material risks

Maintain and develop policies based on theapplicable governance framework

Create, maintain and develop positive workingrelationships with all stakeholders, internal and external, to support the achievingkey outcomes

Promote a culture of strong risk awarenessacross the company

Ce que nous attendons

Master’s degree in Actuarial, Risk Management, Financeor equivalent

4 - 5 years of experience in a similar position,preferably in the insurance sector, is desirable

Strong reporting skills, high degree ofindependence, affinity with financial markets, actuarial calculations and insurance concepts (Life and Non-Life)

Significant risk management experience andunderstanding of local and SII regulatory framework

Experience in writing internal policies,documenting processes, risk and controls

Fluent in English and French. German isconsidered as an asset in the communication with Head Office

Strong analytical skills. Detail-oriented andability to interpret figures and other actuarial and financial information

Team player, flexible, ability to work in a fastpaced environment

Excellent communication and presentation skills

Excellent IT skills, in particular MS Excel,Word and PowerPoint

Occasional business travel

L’innovation a pour nous une longue tradition : depuis plus de 150 ans, nous développons continuellement de nouvelles réponses aux souhaits en constante évolution de nos clients.

Élaborer des solutions actuelles pour satisfaire les besoins de notre société numérique fait donc partie de notre nature.

Pour nos quelque 7200 collaborateurs, il s’agit d’un défi permanent et passionnant. Grâce à nos prestations de service, nous sommes le choix numéro un des clients qui souhaitent tout simplement se sentir en sécurité.

Compte tenu de ses multiples missions, une compagnie d’assurances fait appel à des professionnels venant de nombreuses branches différentes qui visent tous un objectif commun : un avantage maximal pour nos clients.

Ainsi, dans un environnement de travail marqué par le partenariat et l’innovation naissent des solutions, des offres et des services avec lesquels nous abordons les défis du futur conformément aux souhaits de nos clients.

Postuler
Mon email
En cliquant sur « Continuer », je consens au traitement de mes données et à recevoir des alertes email, tel que détaillé dans la Politique de confidentialité de neuvoo. Je peux retirer mon consentement ou me désinscrire à tout moment.
Continuer
Formulaire de candidature