Head of Booking Center Services Luxembourg (m/w)
Deutsche Bank AG
Luxembourg, Luxembourg
il y a 5j

Position Overview

POSITION : Head of Booking Center Services Luxembourg FUNCTION : Wealth Management Head Booking Centre Function Luxembourg CORP TITLE : Director LOCATION : Luxembourg RESPONSIBILITIES : Primary Responsible (line manager+local manager) for a team of 9 people covering different locations (UK,France,NL, Italy, Spain, MEA) Administration of approx.

500 Clients which represents approx. 6bn CBV Close interaction with businesses across the locations abroad and local support teams Single Point of contact for escalations and troubleshooting In charge of controls and respect of DB policies and regulations Represent the local team within DB Luxembourg S.

A and covered locations Actively participate in the daily business (account openings, KYC, orders etc) run the bank Point of contact related to affected change the bank projects (e.

g. Brexit) Member of local WM Management Team KNOWLEDGE AND SKILLS Profound understanding of Wealth Management business and products (E2E) Strong language skills, ideally German, English, French (additional languages is an advantage) Good knowledge of account openings in regard of corporate and trust structures Ideally familiar with the DB Wealth Management IT landscape (Avaloq) Ability to partner across organizational lines and different locations Very strong communication and presentation skills Highly proactive, adaptable and flexible Service orientated with strong client / business focus Brings high energy levels, ability to work under pressure and a positive can do and problem solving attitude Solid knowledge of regulatory framework ability to take initiative entrepreneurial thinking Good relationship management and collaboration skills Ability to think creatively and work within a matrix Strong team player Willingness to travel to different locations Structured, organized and results oriented approach, demonstrating a consistently high level of diligence and attention to detail

Unsere Werte bestimmen das Arbeitsumfeld, welches wir schaffen möchten vielfältig, wertschätzend und offen für verschiedene Meinungen.

Nur eine Unternehmenskultur, die eine Vielzahl von Perspektiven, sowie kulturellen und gesellschaftlichen Hintergründen vereint, fördert Innovation.

Wir setzten auf vielfältige Teams, in welchen die Menschen ihr volles Potential entfalten können denn das Zusammenführen verschiedener Talente und Ideen spielt eine entscheidende Rolle für den geschäftlichen Erfolg der Deutschen Bank.

Unsere Unternehmenskultur setzt hohe ethische Standards und fördert ein gutes Miteinander. Unabhängig von kulturellem Hintergrund, Nationalität, ethnischer Zugehörigkeit, geschlechtlicher und sexueller Identität, körperlichen Fähigkeiten, Religion und Generation freuen wir uns über Bewerbungen talentierter Menschen.

Sprechen Sie uns an : Wir bieten flexible Arbeitszeitmodelle und weitere Zusatzleistungen, um Sie in Ihrem Berufsleben zu unterstützen.

Klicken Sie für weitere Informationen zu Vielfalt und Teilhabe in der Deutschen Bank.

Postuler
Ajouter aux favoris
Retirer des favoris
Postuler
Mon email
En cliquant sur « Continuer », je consens au traitement de mes données et à recevoir des alertes email, tel que détaillé dans la Politique de confidentialité de neuvoo. Je peux retirer mon consentement ou me désinscrire à tout moment.
Continuer
Formulaire de candidature